трудове навчання 2017-2018 н.р







2017-2018 навчальний рік











Методичні рекомендації
Трудове навчання (технології). Креслення.


можна ознайомитися  тут











Пояснювальна записка

Метою базової загальної середньої освіти є розвиток і соціалізація учнів, формування у них національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.

Мета базової загальної середньої освіти досягається шляхом залучення учнів на уроках трудового навчання до проектної діяльності як провідного засобу розвитку і навчання учнів, формування у них здатності до самостійного навчання, оволодіння засобами сучасних технологій, умінь конструювати власний процес пізнання і на практиці реалізувати заплановане.

Зміст  навчальної програми  орієнтовано на формування в учнів ключових і предметних компетентностей, які покликані наблизити процес трудового навчання до життєвих потреб учня, його інтересів та природних здібностей.

Ключова компетентність  це знання уміння і навички у комплексі із сформованою життєвою позицією учня.

У формуванні ключових компетентностей беруть участь усі навчальні предмети, інтегруючи процес навчання навколо них. Кожен предмет маючи власний компетентнісний потенціал вносить свою лепту у формування ключових компетентностей, тобто у творення навчального середовища української школи.

Для формування ключових і предметних компетентностей у зміст кожного предмету закладено наскрізні змістові лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток»,  «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність».

Призначення  наскрізних інтегрованих  змістових ліній – формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння з різних предметів у реальних життєвих ситуаціях або виконання практичних завдань наближених до життя.

Результатом вивчення наскрізних змістових ліній є процес формування ключових компетентностей, які характеризуються  доповненням учнівського досвіду з урахуванням їхніх природних нахилів та здібностей, професійних намірів, наявних готових знань з різних предметів.

Змістова лінія  «Екологічна безпека та сталий розвиток» націлена на формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.

Учнів 56 класів у процесі трудового навчання орієнтують: на розуміння ролі деревини, як важливого екологічного ресурсу у збереженні довкілля; формування уявлення про сучасні технології виготовлення конструкційних матеріалів; усвідомлення важливості вибору миючих засобів та їх впливу на довкілля.

Учнів 79 класів у процесі трудового навчання орієнтують: на усвідомлення важливості безвідходного виробництва; розуміння шкідливого впливу штучних матеріалів на навколишнє середовище; обґрунтування значення штучних матеріалів для збереження природних ресурсів.

«Громадянська відповідальність» націлена на формування відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, а також важливість національної ініціативи; спирається у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку держави.

Учнів 56 класів у процесі трудового навчання орієнтують: визначати у співпраці з учителем та іншими учнями алгоритм взаємодії в майстерні для розв'язання практичних соціально значимих завдань чи  проектів; на усвідомлення важливості дотримуватися етикету для створення власного позитивного іміджу; усвідомлення важливості використання в побуті, миючих засобів що не наносять шкоди навколишньому середовищу.

Учнів 79 класів у процесі трудового навчання  орієнтують: на  здатність  обґрунтовувати власну позицію щодо галузей застосування конструкційних матеріалів, технології їх обробки;  уміння оцінювати результати власної діяльності; усвідомлювати власний вибір майбутньої професії, критично ставитись до цього вибору.

Вивченням питань, що належать до змістової лінії «Здоров'я і безпека» прагнуть сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище.

Учнів  56 класів у процесі трудового навчання орієнтують: розуміти  необхідність дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця; безпечно користуватися побутовими електроприладами; дотримуватися послідовності дій при виявленні пошкоджень чи несправностей побутових електроприладів; критично ставитись до інформації про товари для збереження власного здоров'я.

Учнів 79 класів у процесі трудового навчання орієнтують: дотримуватись правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій; розуміти  шкідливий вплив фарбових матеріалів на здоров'я людини та способи запобігання від їхньої дії; доглядати одяг, взуття та дотримуватися відповідних санітарно-гігієнічних вимог; розпізнавати маркування пластмас для виявлення впливу штучних матеріалів на власне здоров'я та навколишнє середовище; розуміти чинники впливу хімічних матеріалів на здоров'я людини. 

Змістова лінія «Підприємливість та фінансова грамотність» націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо).

Учнів 56 класів у процесі трудового навчання орієнтують: на проведення, під час проектування, міні-маркетингового дослідження з метою обґрунтування  призначення і конструкції  виробу; уміння розрізняти групи товарів, які реалізуються у торговельній мережі;  виконання різноманітних технологічних операцій та здатності уміло добирати ті з них, які дозволяють найбільш ефективно розв'язувати практичні завдання; визначення орієнтованої вартості витрачених матеріалів для виготовленого виробу.

Учнів 79 класів у процесі трудового навчання орієнтують: на формування уміння економно використовувати природні матеріали під час їх обробки; визначати необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу; визначати призначення та функціональність виробу та відповідно розробляти його конструкцію; визначення орієнтовної вартості виробу як готового  продукту; добір інструментів та пристосувань відповідно до визначених завдань.

Трудове навчання розв'язує внутрішньо предметні завдання, що пов'язані з формуванням в учнів проектно-технологічної компетентності. 

Проектно-технологічна компетентність – це здатність учня застосовувати знання, уміння, навички у процесі проектно-технологічної діяльності учнів для виготовлення виробу (або надання послуги) від творчого задуму до його втілення у готовий продукт (послугу)  за обраною технологією. 

Навчальний процес зорієнтований на кінцевий результат у вигляді очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів, який розміщено у лівій частині програми, в однойменній колонці.  Навчальний матеріал з вище згаданих наскрізних змістових ліній можна побачити, як виділений курсивом текст   у цій колонці.

Провідним завданням учителя є реалізація очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів, таким шляхом, як це визначить учитель відповідно до матеріально-технічних можливостей шкільної майстерні, інтересів і здібностей учнів, фахової підготовки самого учителя. 

Особливістю побудови цієї  навчальної програми є відсутність навчального матеріалу у вигляді теоретичних положень, техніко-технологічних понять для їх обов'язкового вивчення. Натомість, навчальний програмовий матеріал  для засвоєння учнями,  укладено в таблиці у вигляді наступних опцій (колонках таблиці):

- очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів;

- технології;

- об'єкти навчально-трудової діяльності учнів.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів  укладено у вигляді трьох складових компонентів: діяльнісного, знаннєвого, ціннісного. Вказані результати  складають основу освітніх цілей у роботі учителя, орієнтують його на запланований навчальний результат.

Технології укладено у вигляді переліку процесів обробки різних матеріалів, з якого учитель спільно з учнями обирають найбільш доцільні для виготовлення проектованого  виробу.

Об'єкти навчально-трудової діяльності учнів - це навчальні  і творчі проекти учнів, які можуть виконуватись будь-якою технологією з представлених у з місті програми, з відповідним добором конструкційних матеріалів, плануванням робіт необхідних для створення виробу від творчого задуму до його практичної реалізації.

Таким чином, орієнтовний алгоритм роботи учителя складається з наступних послідовних кроків:

1) учитель разом з учнями обирає об'єкт проектування, з урахуванням їх здібностей та інтересів а також можливостей матеріально-технічного забезпечення шкільної майстерні;

2) досліджують і добирають матеріали для виготовлення виробу, визначають необхідні технологічні процеси, за допомогою яких буде виготовлено виріб;

3) обґрунтовують його конструкцію (методами проектування) і відповідно укладають необхідні проектно-технологічні документи — ескіз, технічний рисунок або кресленик, технологічну карту тощо. 

Вказана робота спрямована на формування суб'єктної (активної та інтерактивної) позиції учня у  навчальному процесі, коли він у співпраці з учителем та однокласниками  бере  участь у  конструюванні власної освітньої траєкторії.

Провідним засобом такої діяльності учня виступає метод проектів. Результатом навчально-трудової діяльності учнів має бути проект у вигляді виробу (технічні види праці) чи послуги (обслуговуючі види праці).  Так, у 5-6 класах учні можуть опанувати  6  10 проектів, у 7-8 класах від 4 до 6 проектів, у 9-му класі  2 проекти.

У ході вище описаної практичної, проектної діяльності учень доповнює власний  досвід техніко-технологічними і проектними уміннями, навичками, знаннями, на основі чого у нього формується комплекс власних суджень, цінностей, ставлень, який слід розуміти як проектно-технологічні компетентності.

Вивчення теоретичного матеріалу, технічних понять, а також формування відповідних умінь і навичок відбувається у послідовності визначеній  на власний розсуд учителя, з урахуванням індивідуальних особливостей і здібностей учнів.

Учитель самостійно формує теми необхідні для засвоєння учнями згідно обраних об'єктів проектування  для їх виготовлення, визначає і планує необхідну кількість навчальних годин для вивчення ними відповідних процесів з обробки матеріалу тощо. Така академічна автономія учителя «обмежена» лише запланованими очікуваними результатами навчально-пізнавальної діяльності учнів, які визначають логіку його підготовки до навчального року, семестру, розділу чи окремого уроку.

Навчальна програма з трудового навчання для 5 – 9 класів розроблена відповідно до вимог Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1392 від 23 листопада 2011 р. та Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 03.04.2012 № 409, відповідно до яких на вивчення трудового навчання в усіх загальноосвітніх навчальних закладах відводиться у 5 – 6 класах 2 год. на тиждень, у 7 – 9 класах 1 год. на тиждень.

Під час роботи у навчальній майстерні на кожному уроці треба звертати увагу на дотримання учнями правил безпечної роботи, виробничої санітарії й особистої гігієни, навчати їх тільки безпечних прийомів роботи, ознайомлювати із заходами попередження травматизму.



Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
Об’єкти навчально-трудової діяльності учнів
Технології

5  клас
Розділ І. Основи матеріалознавства та технології обробки
Учень знайомиться з правилами внутрішнього розпорядку навчальної майстерні  та елементами технологічної діяльності.
Визначає у співпраці з учителем та іншими учнями алгоритм взаємодії в майстерні.
Діяльнісний
Дотримується послідовності етапів проектної діяльності. Відтворює метод фантазування при проектуванні виробу.
Проводить міні-маркетингові дослідження для обґрунтування вибору виробу та його конструкційних особливостей.
Розпізнає конструкційні матеріали. Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення.
Добирає інструменти та матеріали для виготовлення виробу.  Дотримується прийомів роботи з інструментами та пристосуваннями.
Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу. Вирізняє технології виготовлення та оздоблення виробів поширені в регіоні проживання за характерними ознаками.
Характеризує різні технології як види  ДУМ
Виготовляє виріб.  Оздоблює виріб за готовою композицією.
Дотримується ПТБ  при виконанні технологічних операцій.
Виконує малюнок виробу. Добирає та використовує знаряддя праці при розв’язанні практичних завдань.
Знаннєвий
Знає етапи проектування. Розуміє сутність методу фантазування.
Називає констр. матеріали необхідні  для виготовлення запланованого виробу.Розрізняє та називає інструменти та пристосування для обробки констр.матеріалів.
Розуміє необхідність дотримання ПТБ та організації робочого місця.
Ціннісний
Робить висновки  про необхідність   еекономного використання конструкційних матеріалів.
Усвідомлює важливість дотримання безпечних прийомів праці. Усвідомлює значущість виробу що виготовляється.
Усвідомлює розвиток техніки.
1.    *Підставка під гарячий посуд з термостійкими з’єднаннями.
2.     Підставка під горнятко
3.    Кухонна дощечка
4.    *Підставка для гаджета
5.    Органайзер для рукоділля.
6.    Підставка для випалювача
7.    Серветниця.
8.    Гольниця
9.    *Брелок
10.             М’яка пласка іграшка
11.             Об’ємна м’яка іграшка
12.             *Ялинкова прикраса
13.             * Лялька-мотанка.
14.             *Закладка для книги
15.             Серветка
16.             Торбинка для дрібничок
17.             *Рамка для фото
18.             *Листівка
19.             *Статична іграшка
20.             *Рухома іграшка
21.             *Іграшкові меблі
22.             *Головоломка з дроту
23.             Пазли
24.             Кухонне приладдя
25.             *Декоративні квіти
26.             *Панно, картина
27.             Декоративний свічник
28.             Макет транспортного засобу
29.             Прикраси з бісеру, стрічок, ниток
30.             Гарячі напої
31.             Бутерброди
32.             Салати
33.             Вирощування кімнатних рослин
-         Технологія обробки текстильних та нетканих матеріалів ручним способом.
-         Технологія обробки текст. та нетканих матеріалів маш.способом.
-         Технологія обробки деревинних матеріалів
(ДВП, фанера).
-         Технологія обробки деревини.
-         Технологія виготовлення аплікації.
Технологія плетіння.
Технологія плетіння технікою макраме.
Технологія виготовлення ляльки-мотанки.
Технологія обробки тонколистового металу.
Технологія обробки дроту.
Технологія виготовлення вишитих виробів початковими, лічильними та декор.швами.
Технологія виготовлення виробів з бісеру.
Технологія ниткографії.
Технологія ажурного випилювання.
Технологія приготування їжі.
Технологія вирощування кімнатних рослин
Розділ 2. Технологія побутової діяльності та самообслуговування
Діяльнісний
Безпечно користується побутовими ел/оприладами.
Розпізнає найпростіші пошкодження побутових електроприладів.
Дотримується послідовності дій при виявленні пошкоджень чи несправностей побутових ел/приладів.
Сервірує стіл.  Уміло поводиться за столом.
Знаннєвий
Знає правила безпечного користування ел/приладами.
Розрізняє столові прибори.
Ціннісний
Усвідомлює важливість дотримання правил безпечного користування побутовими ел/приладами.
Усвідомлює важливість дотримання етикету для створення власного позитивного іміджу.
Завдання з елементами проектування
пов’язані із життєдіяльністю та самообслуговуванням учня:
5 кл.
1.      «Сервірування святкового столу»
2.      «Побутові електроприлади в моєму житті»

Технологія безпечного користування ел.приладами.
Культура споживання їжі.
Елементи грамоти споживача.
Технологія сервірування столу.



Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
Об’єкти навчально-трудової діяльності учнів
Технології
6 клас
Розділ І. Основи матеріалознавства та технології обробки
Діяльнісний
Розрізняє етапи проектної діяльності.
Використовує  за алгоритмом методи фантазування  та біоформ при проектуванні виробу.
Добирає констр. матеріали в залежності від їх властивостей.
Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення.
Добирає інструменти та матеріали для виготовлення виробу.  Дотримується прийомів роботи з інструментами та пристосуваннями.
Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу. Вирізняє технології виготовлення та оздоблення виробів поширені в регіоні проживання за характерними ознаками.
Виготовляє виріб.  Оздоблює виріб за готовою композицією.
Дотримується ПТБ  при виконанні технологічних операцій.
Читає та виконує зображення  плоскої деталі (схеми).
Визначає типи деталей. Розрізняє деталі за способом отримання.
Знаннєвий
Розуміє етапи проектування. Знає властивості констр. матеріалів.
Розуміє роль природних матеріалів, як важливого екологічного ресурсу у збереженні довкілля.
Розрізняє та називає інструменти та пристосування для обробки констр.матеріалів.
Має уявлення про масштаб.
Ціннісний
Обговорює та висловлює судження щодо цінності констр. матеріалів природного походження.
Обґрунтовує взаємозв’язок між дотриманням технології виготовлення та якістю виробу.
Усвідомлює значення деталі, як частини виробу.
1.    Підставка під гарячий посуд з термостійкими з’єднаннями.
2.     Підставка під горнятко
3.    Кухонна дощечка
4.    *Підставка для гаджета
5.    Органайзер для рукоділля.
6.    Підставка для випалювача
7.    Серветниця.
8.    Гольниця
9.    *Брелок
10.             М’яка пласка іграшка
11.             Об’ємна м’яка іграшка
12.             *Ялинкова прикраса
13.             * Лялька-мотанка.
14.             *Закладка для книги
15.             Серветка
16.             Торбинка для дрібничок
17.             *Рамка для фото
18.             *Листівка
19.             *Статична іграшка
20.             *Рухома іграшка
21.             *Іграшкові меблі
22.             *Головоломка з дроту
23.             Пазли
24.             Кухонне приладдя
25.             *Декоративні квіти
26.             *Панно, картина
27.             Декоративний свічник
28.             Макет транспортного засобу
29.             Прикраси з бісеру, стрічок, ниток,
30.             Гарячі напої
31.             Бутерброди
32.             Салати
33.             Вирощування кімн.рослин
-         Технологія обробки текст. та нетканих матеріалів ручним способом.
-         Технологія обробки текст. та нетканих матеріалів маш.способом.
-         Технологія обробки деревинних матеріалів
(ДВП, фанера).
-         Технологія обробки деревини.
-         Технологія виготовлення аплікації.
Технологія плетіння.
Технологія плетіння технікою макраме.
Технологія виготовлення ляльки-мотанки.
Технологія обробки тонколистового металу.
Технологія обробки дроту.
Технологія виготовлення вишитих виробів поч.., лічильними та декор.швами.
Технологія виготовлення виробів з бісеру.
Технологія ниткографії.
Технологія ажурного випилювання.
Технологія приготування їжі.
Технологія вирощування кімнатних рослин
Розділ 2. Технологія побутової діяльності та самообслуговування
Діяльнісний
Читає і розуміє інформацію про товари.
Розрізняє та добирає миючі засоби та інструменти для прибирання житла.
Визначає комплекс процедур та засобів для догляду за власним волоссям в залежності від його типу. Планує дії по догляду за власним волоссям.
Знаннєвий
Знає правила добору миючих засобів для догляду за різними видами поверхонь. 
Знає правила безпечного користування миючими засобами та побутовою технікою.Знає фактори що впливають на стан волосся.
Ціннісний
Критично ставиться до інформації  про товари з метою збереження здоров’я.
Обговорює та висловлює власну думку щодо важливості гігієни житла в житті людини.
Усвідомлює важливість вибору миючих засобів та їх впливу на довкілля. Усвідомлює необхідність догляду за волоссям.
Завдання з елементами проектування
пов’язані із життєдіяльністю та самообслуговуванням учня:
6 кл.
1.      «Здоров’я та краса мого волосся»
2.      «Охайне житло»

Технологія безпечного користування електроприладами
Технологія догляду за житлом
Технологія догляду за волоссям



Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
Об’єкти навчально  - трудової  діяльності учнів
Технології
7 клас
Розділ І. Основи матеріалознавства та технології обробки
Діяльнісний компонент
Планує власну проектну діяльність.Застосовує методи проектування.Характеризує властивості конструкційних матеріалів.
Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення.
Добирає матеріали, інструменти та обладнання для виготовлення виробу. Дотримується прийомів роботи з інструментами, пристосуваннями та обладнанням.
Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу.
Вирізняє технології виготовлення та оздоблення виробів поширені в регіоні проживання за характерними ознаками.Визначає сфери застосування різних видів технологій.
Виготовляє виріб.  Використовує контрольно-вимірювальний інструмент.
Комбінує композицію для оздоблення виробу. Оздоблює виріб.
Дотримується правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій.
Читає та виконує графічне зображення (схеми) на дві площини проекцій  (за потреби при виконанні проекту).
Розрізняє види механізмів перетворення та передачі руху.
Знаннєвий компонент
Розуміє послідовність дій для застосування методів фокальних об’єктів та комбінаторики.
Розуміє вплив властивостей конструкційних матеріалів на технологію обробки.
Знає будову та принцип дії інструментів,
пристосувань та обладнання для обробки конструкційних матеріалів.
Ціннісний компонент
Усвідомлює важливість правильного добору констр. матеріалів.
Обґрунтовує послідовність виготовлення виробу. Усвідомлює важливість дотримання технологічної послідовності при виготовленні виробу.
Усвідомлює важливість грамотного виконання графічного зображення для виготовлення виробу.
Робить висновки про роль механізмів у перетворювальній діяльності.
1.      Підставка для спецій, прикрас, сувенірів, квітів
2.      Органайзер
3.      Пристосування для майстерні
4.      Вішак для одягу
5.      Гаманець
6.      Намисто, підвіска
7.      Заколка для волосся
8.      Текстильні квіти
9.      Головний убір
10.  Плечовий шв/виріб (топ)
11.  Поясний швейний виріб
12.  Світильник
13.  Корпус для флешки
14.  Скринька
15.  Фоторамка
16.  Кухонне приладдя
17.  Декоративна ваза
18.  Корпус годинника
19.  Динамічна іграшка
20.  Свічник
21.  Підставка для гаджета
22.  Декоративна тарілка
23.  Будинок для тварини
24.  Конструктор
25.  Садовий інвентар
26.  Ключниця
27.  Упор для книг
28.  Блокнот
29.  Текстильна лялька
30.  Столова білизна
31.  Технол. одяг для кухні
32.  Карнавальна маска
33.  Шарф
34.  Чохол для горнятка
35.  Чохол для одягу
36.  Килимок на стілець
37.  Панно
38.  Краватка- метелик
39.  Декоративний рушник
40.  Декоративна подушка
41.  Декоративний вінок
42.  Сумка, рюкзак
43.  Кондитерські вироби
44.  Гарніри
45.  Страви української кухні
46.  Елементи ландшафтного дизайну
Технологія ручної обробки деревини.
Технологія мех./обробки деревини.
Технологія ручної  обробки сортового прокату.
Технологія мех.. обробки сортового прокату.
Технологія оздоблення різьбленням.
Технологія оздоблення мозаїкою.
Технологія ел/технічних робіт.
Технологія виготовлення в’язаних виробів
Технологія виготовлення вишитих виробів (мережки, гладь, хрестик)
Технологія виготовлення штучних квітів
Технологія виготовлення виробів з бісеру.
Технологія виготовлення виробів з шкіри.
Технологія виготовлення виробів технікою валяння.
Технологія виготовлення шв/виробів ручним способом.
Технологія виготовлення шв/виробів машинним способом.
Технологія приготування їжі.
Технологія виготовлення кондитерських виробів.
Технологія ландшафтного дизайну.
Розділ 2. Технологія побутової діяльності та самообслуговування
Діяльнісний компонент
Читає та розуміє значення спеціальних символів, штрих-кодів.
Розрізняє  екологічні символи і стандарти якості й безпеки.
Добирає матеріали та інструменти для виконання малярних робіт
Знаннєвий компонент
Наводить приклади призначення етикеток та екологічних символів. Наводить приклади застосування відповідних технологій при виконанні малярних робіт
Знає шкідливий вплив фарб і здатний запобігати їх шкідливій дії
Ціннісний компонент
Усвідомлює важливість правильного добору матеріалів для малярних робіт щодо доцільності та безпечності їх використання.
Висловлює власні судження  про необхідність маркування споживчих товарів.
Усвідомлює важливість дотримання рекомендацій щодо утилізації тари.
Завдання з елементами проектування
пов’язані із життєдіяльністю та самообслуговуванням учня:
7кл.
1.      «Малярні роботи власними руками»
2.      «Я споживач»

Технологія малярних робіт.
Елементи грамоти споживача.



Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
Об’єкти навчально  - трудової  діяльності учнів
Технології
8 клас
Розділ І. Основи матеріалознавства та технології обробки
Діяльнісний компонент
Визначає  завдання та планує проектну діяльність.
Добирає та застосовує методи проектування для вирішення завдань. Враховує  переваги та недоліки конструкційних матеріалів  при їх доборі.
Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення.
Добирає матеріали, інструменти та обладнання для виготовлення виробу. Дотримується прийомів роботи з інструментами, пристосуваннями та обладнанням.
Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу.
Вирізняє технології виготовлення та оздоблення виробів поширені в регіоні проживання за характерними ознаками.
Виготовляє виріб.  Створює композицію для оздоблення виробу. Оздоблює виріб.
Дотримується ПТБ  при виконанні технологічних операцій.
Читає та виконує графічне зображення (схеми) на три площини проекцій  (за потреби при виконанні проекту).
Характеризує принцип дії машини.
Знаннєвий компонент
Пояснює добір методів проектування.
Має уявлення про сучасні технології виготовлення констр. матеріалів. Пояснює будову та принцип дії інструментів, пристосувань та обладнання для обробки констр.матеріалів.
Ціннісний компонент
Обґрунтовує доцільність визначеного плану дій.
Висловлює судження про добір конструкційних матеріалів на основі критеріїв.
Усвідомлює вплив матеріалів хімічного походження на здоров’я людини.
Висловлює судження щодо вибору форми та оздоблення виробу.
Оцінює виконання технол.операцій та усуває недоліки.
Усвідомлює важливість безвідходного виробництва.
Усвідомлює важливість уміння читати креслення.
Усвідомлює важливість машини, як складової  частини розвитку техніки (технологій
1.      Підставка для спецій, прикрас, сувенірів, квітів
2.      Органайзер
3.      Пристосування для майстерні
4.      Вішак для одягу
5.      Гаманець
6.      Намисто, підвіска
7.      Заколка для волосся
8.      Текстильні квіти
9.      Головний убір
10.  Плечовий шв.виріб
11.  Поясний ш.виріб
12.  Світильник
13.  Корпус для флешки
14.  Скринька
15.  Фоторамка
16.  Кухонне приладдя
17.  Декоративна ваза
18.  Корпус годинника
19.  Динамічна іграшка
20.  Свічник
21.  Підставка для гаджета
22.  Декоративна тарілка
23.  Будинок для тварини
24.  Конструктор
25.  Садовий інвентар
26.  Ключниця
27.  Упор для книг
28.  Блокнот
29.  Текстильна лялька
30.  Столова білизна
31.  Технологічний одяг для кухні
32.  Карнавальна маска
33.  Шарф
34.  Чохол для горнятка
35.  Чохол для одягу
36.  Килимок на стілець
37.  Панно
38.  Краватка- метелик
39.  Декоративний рушник
40.  Декоративна подушка
41.  Декоративний вінок
42.  Сумка, рюкзак
43.  Кондитерські вироби
44.  Гарніри
45.  Страви укр..кухні
46.  Елементи ландшафтного дизайну
Технологія ручної обробки деревини.
Технологія мех.. обробки деревини.
Технологія ручної  обробки сортового прокату.
Технологія мех.. обробки сортового прокату.
Технологія оздоблення різьбленням.
Технологія оздоблення мозаїкою.
Технологія ел/технічних робіт.
Технологія виготовлення в’язаних виробів
Технологія виготовлення вишитих виробів (мережки, гладь, хрестик)
Технологія виготовлення штучних квітів
Технологія виготовлення виробів з бісеру.
Технологія виготовлення виробів з шкіри.
Технологія виготовлення виробів технікою валяння.
Технологія виготовлення шв.виробів ручним способом.
Технологія виготовлення шв.виробів машинним способом.
Технологія приготування їжі.
Технологія виготовлення конд.виробів.
Технологія ландшафтного дизайну.
Розділ 2. Технологія побутової діяльності та самообслуговування
Діяльнісний компонент
Виконує добір одягу та взуття з урахуванням власних параметрів та потреб.
Доглядає за одягом, взуттям та дотримується відповідних санітарно-гігієнічних вимог.
Добирає зачіску відповідно до форми обличчя.
Розрізняє та добирає
рослинні засоби для догляду за волоссям.
Знаннєвий компонент
Знає види одягу та взуття, технологію догляду за ними.
Називає засоби догляду за одягом та взуттям.
Знає як за допомогою рослинних натуральних засобів зміцнити волосся  та змінити його колір.
Ціннісний компонент
Усвідомлює важливість догляду за одягом та взуттям.
Критично ставиться до використання одягу та взуття в залежності від потреб та санітарно-гігієнічних вимог.
Висловлює судження про переваги натуральних рослинних засобів при догляді за волоссям.
Завдання з елементами проектування
пов’язані із життєдіяльністю та самообслуговуванням учня:
8 кл.
1.      «Моя зачіска»
«Мій одяг – мій імідж»
Мистецтво вибору зачіски.
Вибір одягу і взуття та технологія догляду за ними.


Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
Об’єкти навчально-трудової діяльності учнів
Технології
9  клас
Розділ І. Основи матеріалознавства та технології обробки
Діяльнісний
Характеризує результати проектування на кожному етапі та співставляє їх з запланованими.
Обгрунтовує доцільність вибору конструкційних матеріалів.
Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення.
Добирає матеріали, інструменти та обладнання для виготовлення виробу. Дотримується прийомів роботи з інструментами, пристосуваннями та обладнанням.
Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу.
Вирізняє технології виготовлення та оздоблення виробів поширені в регіоні проживання за характерними ознаками.
Виготовляє виріб. Створює композицію для оздоблення виробу. Оздоблює виріб.
Характеризує сфери застосування електрифікованих знарядь праці.
Дотримується правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій.
Читає та виконує кресленик деталей виробу та технічний рисунок (за потреби при виконанні проекту).
Розпізнає автоматичний пристрій за принципом його дії.
Знаннєвий
Знає властивості та сфери застосування сучасних конструкційних матеріалів.
Характеризує будову та принцип дії інструментів, пристосувань та обладнання для обробки конструкційних матеріалів.
Пояснює застосування автоматичних пристроїв у технологічних процесах, побуті.
Ціннісний
Усвідомлює доцільність застосування методів проектування для вирішення завдань.
Прогнозує якість виготовлення, вартість та сферу застосування виробу  у залежності від вибору констр. матеріалів.
Обґрунтовує власні судження щодо галузей застосування констр. матеріалів.
Оцінює результати власної діяльності.
Усвідомлює важливість вторинної переробки сировини.
Усвідомлює значення стандартів у процесі створення графічної документації.
Усвідомлює важливість автоматики у побуті та виробництві
Вимоги до проекту:
1.  Виконання техніко-технологічної документації.
2.  Поєднання різних технологій обробки констр.матеріалів.
3.  Використання основ наук (міжпредметних зв’язків) при проектуванні виробу.
4.  Застосування інф.- комунікаційних технологій в процесі проектування виробу.
5.   Соціальна значущість (для розв’язання пр.. завдань громади, школи, родини).

Орієнтовний перелік творчих проектів:
1.    Обладнання зони відпочинку на вулиці, в школі, вдома (лавка, стіл, гойдалка, садові фігури, ліхтар, стіл тощо)
2.    Корисні речі для інтер’єру школи, д , громадських місць, помешкання.
3.    Вироби в етнічному стилі
4.    Корисні речі для людей з обмеж.можливостями.
5.    Обладнання та пристосування для навчальних кабінетів.
6.    Одяг для тематичних свят.
7.    Вироби для власних потреб
8.      Нове життя старим речам
Технологія ручної обробки деревини.
Технологія мех.. обробки деревини.
Технологія ручної  обробки сортового прокату.
Технологія мех.. обробки сортового прокату.
Технологія оздоблення різьбленням.
Технологія оздоблення мозаїкою.
Технологія ел.технічних робіт.
Технологія виготовлення в’язаних виробів
Технологія виготовлення вишитих виробів
Технологія виготовлення штучних квітів
Технологія виготовлення виробів з бісеру
Технологія виготовлення виробів з шкіри
Технологія виготовлення виробів технікою валяння.
Технологія виготовлення шв.виробів машинним способом
Технологія ландшафтного дизайну








Лист МОНУ 1/9-630      Про неухильне дотримання принципів гарантування свободи педагогічної діяльності вчителя


На перешкоді творчій діяльності педагогічного працівника, його зосередженості на виконанні головного функціонального обов'язку і покликання - надання якісних освітніх послуг стоїть переобтяження його введенням усілякої, у багатьох випадках не передбаченої жодним нормативно-правовим актом, письмової звітності, планування та іншої документації. Відтак це поглинає значну кількість сил і часу вчителя, перетворюючи його роботу на механічну рутинну проектно-звітну діяльність, що надмірно контролюється й перевіряється керівниками різних рівнів та інстанцій.

Особливо обтяжливих форм така паперотворчість та позаплановий неправомірний контроль набувають наприкінці семестру та навчального року.

На підставі викладеного вище, у розвиток положень наказу Міністерства освіти і науки України від 27.05.2014 № 648 "Щодо припинення практики створення та вимагання від дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних навчальних закладів документації та звітності, не передбаченої законодавством України", листа Міністерства освіти і науки України від 11.11.2014 № 1/9-586 "Щодо здійснення вчителем науково-дослідницької діяльності та пошукової роботи" наполягаємо на неухильному дотриманні принципів педагогічної свободи вчителя.

1. Календарне та поурочне планування здійснюється вчителем у довільній формі, у тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел тощо. Формат, обсяг, структура, зміст та оформлення календарних планів та поурочних планів-конспектів е індивідуальною справою вчителя. Встановлення універсальних у межах навчального закладу, міста, району чи області стандартів таких документів е неприпустимим. Строки їхнього зберігання вчителем також законодавчо не встановлені, а відтак вчитель самостійно приймає про це рішення.

2. Створення, наповнення та зберігання різноманітних порт-фоліо, папок, альбомів тощо з напрацюваннями вчителя на паперових носіях, в тому числі при підготовці його до чергової чи позачергової атестації, участі в конкурсах тощо не належить до передбачених законодавством видів роботи й не може вимагатися від вчителя керівниками навчального закладу, представниками методичних служб чи органів управління освітою.

3. Законодавчі та підзаконні акти у сфері освіти надають вчителеві право, а побудова навчальних програм з предметів передбачає можливість перенесення вчителем уроків, збільшення кількості годин на вивчення окремих тем. Відтак, контроль щодо так званого "відхилення" вчителя від календарного планування чи від матеріалів підручника е неправомірним і неприпустимим.

4. Вибір форм та методів викладання є винятково прерогативою вчителя й не можуть регламентуватися ні адміністрацією навчального закладу, ні органами управління освітою. Вимоги окремих керівників щодо зведення діяльності педагога до застосування ним лише традиційної класно-урочної форми проведення занять чи застосування тих чи інших методик е неправомірними й вчитель не зобов'язаний їх виконувати.




Інструктажі з питань охорони праці у навчальному закладі: види та вимоги до проведення


             Інструктажі з питань охорони праці є складовою частиною навчання з питань охорони праці. Працівники навчальних закладів — під час прийняття на роботу та періодично — зобов’язані проходити такі інструктажі. З огляду на характер і час проведення розрізняють конкретні види інструктажів з питань охорони праці
             У навчальному закладі розроблюють локальне положення про навчання, інструктажі та перевірку знань з питань охорони праці. В окремому розділі цього положення визначають порядок проведення інструктажів з питань охорони праці. Також раз на три роки складають плани-графіки проведення навчання та перевірки знань працівників з питань охорони праці. Обидва документи затверджує керівник навчального закладу.
            Допускати до роботи працівників, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці заборонено. За характером і часом проведення інструктажі з питань охорони праці поділяють на: вступний первинний повторний позаплановий цільовий. Розглянемо докладніше вимоги до їх проведення у таблиці.

Види інструктажів з охорони праці та вимоги до їх проведення


Вступний

Первинний
Повторний
Позаплановий
Цільовий

Умови, за яких необхідно проводити

Прийняття до навчального закладу працівника на постійну або тимчасову роботу (незалежно від його освіти, стажу та посади)

Прибуття до навчального закладу працівника, який бере безпосередню участь у навчально-виховному та виробничому процесі або виконує інші роботи для цього навчального закладу

Прийняття працівника до навчального закладу на постійну чи тимчасову роботу

Переведення з одного структурного підрозділу навчального закладу до іншого

Покладення на працівника обов’язків виконувати нову для нього роботу

Відрядження з іншої установи чи закладу освіти працівника, який бере безпосередню участь у навчально-виховному або виробничому процесі

У строки, визначені нормативно-правовими актами з охорони праці, які діють у галузі, або роботодавцем з огляду на конкретні умови праці, але не рідше ніж: – раз на три місяці — для робіт із підвищеною небезпекою – раз на шість місяців — для решти робіт

Введення в дію нових або перегляд чинних нормативно-правових актів з охорони праці, внесення змін і доповнень до них

Зміна технологічного процесу, заміна або модернізація устаткування, приладів та інструментів, інших чинників, що впливають на стан охорони праці

Порушення працівником вимог нормативно-правових актів з охорони праці, що призвели до травм, аварій, пожеж тощо

Перерва у роботі працівника більш ніж 30 к. дн. — для робіт із підвищеною небезпекою, а для решти робіт — понад 60 к. дн.
У разі ліквідації аварії або стихійного лиха

 Проведення робіт, на які відповідно до законодавства оформлюють наряд-допуск, наказ (розпорядження)

Особа, яка проводить

Спеціаліст служби охорони праці відповідного органу управління освітою або інша особа відповідно до наказу (розпорядження) керівника навчального закладу, на яку покладено цей обов’язок і яка в установленому порядку пройшла навчання та перевірку знань з питань охорони праці








Безпосередній керівник робіт працівника


Внесення записів про проведені інструктажі

Журнал реєстрації вступного інструктажу з питань охорони праці для працівників

Наказ про прийняття працівника на роботу




Журнал реєстрації інструктажів з питань охорони праці на робочому місці

Особливості проведення.

Використовують сучасні технічні засоби навчання, навчальні та наочні посібники за програмою, яку затверджує керівник навчального закладу

На робочому місці індивідуально або з групою осіб одного фаху за розробленими і затвердженими в установленому порядку інструкціями з охорони праці відповідно до виконуваних робіт

На робочому місці індивідуально з кожним працівником, з групою працівників, які виконують однотипні роботи, за обсягом і змістом переліку питань первинного інструктажу
На робочому місці індивідуально з окремим працівником або з групою працівників одного фаху. Обсяг і зміст інструктажу визначають у кожному окремому випадку залежно від обставин, що зумовили його проведення

На робочому місці індивідуально з окремим працівником або з групою працівників. Обсяг і зміст цільового інструктажу визначають залежно від виду робіт, що слід виконати


Примітка.
 На відміну від вступного інструктажу, інструктажі з питань охорони праці на робочому місці — первинний, повторний, позаплановий, цільовий — проводить не фахівець з охорони праці навчального закладу, а безпосередній керівник робіт працівника. Тому саме він вносить записи до Журналу реєстрації інструктажів з питань охорони праці на робочому місці.





Календарно-тематичне планування Трудове навчання 2017-2018


Календарно-тематичне планування





джерело http://swittrud.blogspot.com/2017/09/blog-post_12.html

1 коментар:

  1. "Коли мене познайомили з паном Лі Беном (Кредитним директором), я виходив на ринок як перший покупець житла. Мої потреби були дещо іншими, і у мене було багато запитань, перш ніж він надіслав мені мій лист попереднього затвердження , він покликав поговорити зі мною про те, що це означає і що може змінитися. Він зробив мене доступним майже будь-якої години за допомогою електронної пошти та текстових повідомлень, був дуже чуйним та обізнаним. Він також дуже прямий, я пояснив йому, якими були мої очікування щодо часу закриття та інших деталей. Він сказав, що виправдає ці очікування, але перевершив їх. Я так швидко закрив ріелтора, і продавець, звичайно, був у захваті від цього. Але як покупець я оцінив, що я пройшов цей процес коротко, але ретельно. Від попереднього затвердження до закриття - подорож була такою безшовною, і я вважаю себе щасливчиком, бо чув історії жахів про Інтернет. Я рекомендую контактну електронну адресу офіцера з питань кредитування Бен Лі: 247officedept@gmail.com & Whatsapp Номер: + 1-989-394-3740 кожному, хто шукає позику на будь-якому ринку. Все оброблялося в електронному вигляді доцільно та надійно.

    ВідповістиВидалити